Žďár nad Sázavou, město naprostého bloudění

16. srpna 2018 v 20:24 |  Kam cestuju
Včera jsem se vydala do Žďáru nad Sázavou a zmohlo mě to tak, že jsem hned po příjezdu usnula. Jsem si jistá, že za to může mé neustálé bloudění v tomhle městě.
Do Žďáru jsem vyjela jen kvůli poutnímu kostelu sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře. Nejsem nijak věřící člověk, zajímalo mě to spíš jako stavba, přece jen je zapsán v Unescu.
Přijít tam bylo úžasné. Najednou se přede mnou objevil obří kostel a ani kopec k nemu nebyl tak strašný, jak jsem očekávala. Pode mnou se rozprostíral veliký rybník a to mi ke štěstí docela stačilo, já totiž miluju všelijaké vodní plochy (jako správný Jihočech).
Byla jsem rozhodnuta, že si nebudu platit prohlídku, a tohohle rozhodnutí ani nelituji. Trochu za to teda mohlo to, že jsem doma tentokrát nechala potvrzení o studiu, takže jsem si nebyla jistá, jestli to uhraju na studentskou slevu, a plnou cenu se mi samozřejmě platit nechtělo. Taky mám ale tenhle týden za sebou dost prohlídek, takže už jsem jimi přehlcena, a hlavně - na tomhle místě jsem tak nějak chtěla být sama se svými myšlenkami.
Vypnula jsem i písničky v telefonu, které jinak poslouchám skoro pořád, protože se mi tam teď vůbec nehodily, a začala si prohlížet kostel.
Když jsem se dostala na jeho druhou stranu, zjistila jsem, že jo pokrývá lešení. Očividně jsem nepřišla v úplně správný čas, výlet mi to ale zas tak nepokazilo, protože lešení z jiných stran vidět nebylo a kostel byl nádherný. Potom jsem na stránkách zjistila, že všelijaké opravy budou na kostele probíhat až do roku 2020.
Jediné, co mi trochu vadilo, bylo rádio, které si na plné pecky pouštěli dělníci. Katy Perry se mi na takovéhle místo zrovna nehodila.
Bylo to úžasné místo na odpočinek a jelikož už mě přepadala únava, na chvíli jsem si sedla na lavičku a prostě jen zavřela oči. V tu chvíli jsem se cítila dobře.
Potom ale přišel čas na sestup dolů, a jelikož mi ještě zbýval čas, rozhodla jsem se podívat se na rybník.
Doufala jsem, že okolo rybníku povede nějaká cesta a já si ho budu moct v klidu celý obejít, ovšem měla jsem smůlu. Rozhodla jsem se proto podívat se na vedlejší budovu, která se tvářila trochu jako zámek (i když doteď nevím, co to vlastně bylo).
Bylo tam dost lidí, já na lidi neměla náladu, a tak jsem se rozhodla vyrazit zpět k nádraží. Přece jen to bylo dobrých 45 minut pěšky. Pak mi ale došlo, že jsem si nekoupila žádný pohled. Já pohledy tak trochu sbírám a zatím mám minimálně jeden z každého místa, kde jsem teď v létě byla. Musela jsem teda mít nějaký i ze Žďáru, nejlépe s kostelem.
Vrátila jsem se zpátky k oné budově, protože šipky ukazovaly, že jsou tam informace. Vlezla jsem do dveří, kde bylo napsáno "informace" a tam byla kavárna. Trochu mě to zmátlo. Uviděla jsem ale ceduli WC a už mi docházela voda, tak jsem si řekla, že si ji tam dopustím. Šla jsem přesně podle cedule, záchod jsem ale dodnes neobjevila. Zato se mi podařilo obejít celou budovu a vidět například roztomilé sádky. U těch byla také tabule, na které bylo křídou napsáno "suvenýry". U toho byla šipka, která směřovala někam do plotu. Nevydala jsem se tedy za ní a místo toho šla opačnou stranou zpět do budovy s kavárnou, ovšem jiným vchodem.
A konečně jsem ty suvenýry objevila!
Koupila jsem si pohled, i když tam žádný pěkný neměli, a mohla se vydat zpátky. Radši jsem používala svou navigaci v telefonu, než abych se řídila jejich šipkami, a zdárně se mi podařilo dostat na nádraží. Ve vlaku jsem sice usnula a málem přejela svou stanici, ale i to nakonec dobře dopadlo.
Mimochodem, přímo na nádraží mají antikvariát, což mi přijde jako geniální nápad. Je bohužel malinký a nic mě v něm neoslovilo, ale Žďár za něj má jasné plyšové body!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.